Temakväll 1 "Dina rättigheter och skyldigheter som hyresgäst"

• Borlänge

Som medlem i Hyresgästföreningen kommer du bjudas in till ett antal intressanta temakvällar under 2018. Den första handlar om dina rättigheter och skyldigheter som hyresgäst. Hoppas att vi ses!

Temakväll 1
är ett tillfälle för dig som vill veta mer om dina rättigheter och skyldigheter i boendet och hur rättsläget ser ut för dig som hyresgäst. Under kvällen erbjuder våra ärendehandläggare en genomgång av allmänna bestämmelser som finns i hyreslagen och hur du som hyresgäst kan påverka din boendesituation utifrån dina rättigheter och skyldigheter. De går även igenom vad som räknas som brister och störningar, vad som gäller när man blir uppsagd, krav vid avflyttning och vad du själv får göra i din lägenhet.

Ingen ersättning för resor osv utgår men vi bjuder på fika!

Anmälan
OBS! Senast fredag 26 januari till Marie Björnlund på marie.bjornlund@hyresgastforeningen.se eller på nr: 010 - 459 15 19
Uppge eventuella matallergier vid anmälan.

Hjärtligt välkommen!

Kontaktperson: Marie Björnlund, marie.bjornlund@hyresgastforeningen.se, 010 - 459 15 19

Händer just nu i Dalarna

• 4 aug

Familjedag!

2018-08-04 | Dalarna, Avesta

Välkommen till Rågens Familjedag!

• 14 aug

Korvgrillning!

2018-08-14 | Dalarna, Borlänge

Korvgrillning för alla som är hemma i våra kvarter!

• 8 dec

Ledarprogrammet 2018

2018-12-08 – 2018-12-09 | Dalarna,Södermanland,Värmland,Örebro län,

Hyresgästföreningen Region Mitt erbjuder, tillsammans med Västerås och Bergslagens folkhögskola, en utbildning för framtida ledare och idébärare i Hyresgästföreningen.