Temakväll 1 "Dina rättigheter och skyldigheter som hyresgäst"

• Borlänge

Som medlem i Hyresgästföreningen kommer du bjudas in till ett antal intressanta temakvällar under 2018. Den första handlar om dina rättigheter och skyldigheter som hyresgäst. Hoppas att vi ses!

Temakväll 1
är ett tillfälle för dig som vill veta mer om dina rättigheter och skyldigheter i boendet och hur rättsläget ser ut för dig som hyresgäst. Under kvällen erbjuder våra ärendehandläggare en genomgång av allmänna bestämmelser som finns i hyreslagen och hur du som hyresgäst kan påverka din boendesituation utifrån dina rättigheter och skyldigheter. De går även igenom vad som räknas som brister och störningar, vad som gäller när man blir uppsagd, krav vid avflyttning och vad du själv får göra i din lägenhet.

Ingen ersättning för resor osv utgår men vi bjuder på fika!

Anmälan
OBS! Senast fredag 26 januari till Marie Björnlund på marie.bjornlund@hyresgastforeningen.se eller på nr: 010 - 459 15 19
Uppge eventuella matallergier vid anmälan.

Hjärtligt välkommen!

Kontaktperson: Marie Björnlund, marie.bjornlund@hyresgastforeningen.se, 010 - 459 15 19

Händer just nu i Dalarna

• 15 dec

Julbord på Rödmyren

2018-12-15 | Dalarna, Mora

Välkommen på julbord på Rödmyren! Det blir musik, dans och skinklotteri!

• 21 dec

Jultallrik

2018-12-21 | Dalarna, Borlänge

Inbjudan till jultallrik.

• 1 jan

Skolambassadör

2019-01-01 – 2019-06-30 | Dalarna,Södermanland,Värmland,Örebro län,

Är du vår framtida skolambassadör? Vi i Hyresgästföreningen planerar att rekrytera och utbilda skolambassadörer under 2019. De personer som blir antagna kommer att besöka ett antal gymnasieskolor tillsammans med oss för att berätta om Hyresgästföreningen och om att flytta hemifrån.

• 21 jan

Bingo på Hånåkni

2019-01-21 | Dalarna, Mora

Vi spelar bingo och du får en lott vid varje speldag, det dras 3 vinnare i samband med avslutningen den 22 april.

• 28 jan

Bingo på Hånåkni