Bomöte på Tomtebo

• Mora

Äntligen är det dags för Bo-möte igen!

Vad är ett Bo-möte?

Alla som bor på ett område är välkommen, oavsett om man är medlem i Hyresgästföreningen eller inte. På mötet lyfter, och diskuterar vi frågor som berör området vi bor i. Det kan gälla allt från gräsrötter till framtidsvisioner, via allt som ryms där emellan. Det är alltså inte ett forum för felanmälan eller personliga störningar.

Dessutom är det dags att planera verksamheten i kvarterslokalen och på området inför nästa år. Förlag finns på Klockarhagen om kvälls-kursverksamhet i samarbete med ABF. Läxläsning, kvinnokvällar och matlagningskurser är på gång till våren 2017. Har du andra öns-kemål eller förslag, är det viktigt att du kommer till mötet och gör din röst hörd. Vi måste begära pengar till verksamheten 2017 ganska snart (före sista september!).

Att du kommer till ett Bo-möte, betyder inte att du måste engagera dig i Hyresgästföreningen eller tvingas bli medlem, men självklart vill vi att fler hyresgäster på området blir engagerade och drivande.

Välkommen!

Händer just nu i Dalarna

• 15 dec

Julbord på Rödmyren

2018-12-15 | Dalarna, Mora

Välkommen på julbord på Rödmyren! Det blir musik, dans och skinklotteri!

• 21 dec

Jultallrik

2018-12-21 | Dalarna, Borlänge

Inbjudan till jultallrik.

• 1 jan

Skolambassadör

2019-01-01 – 2019-06-30 | Dalarna,Södermanland,Värmland,Örebro län,

Är du vår framtida skolambassadör? Vi i Hyresgästföreningen planerar att rekrytera och utbilda skolambassadörer under 2019. De personer som blir antagna kommer att besöka ett antal gymnasieskolor tillsammans med oss för att berätta om Hyresgästföreningen och om att flytta hemifrån.

• 21 jan

Bingo på Hånåkni

2019-01-21 | Dalarna, Mora

Vi spelar bingo och du får en lott vid varje speldag, det dras 3 vinnare i samband med avslutningen den 22 april.

• 28 jan

Bingo på Hånåkni