Följ med till Järvaveckan 2018

Järvaveckan pågår på Spånga idrottsplats från 9 juni till 17 juni. Hyresgästföreningen region Stockholm deltar under hela veckan med aktiviteter för barn, seminarier, artister och information. Det här vill du inte missa. Varmt välkommen!

Från eftermiddag till kväll under nio dagar ska det hållas tal, anföranden och föredrag varvat med artister, konst och kulturaktiviteter.
Hyresgästföreningen anordnar i samarbete med Unga Örnar ansiktsmålning och politikerutfrågningar för barn.
Inträde till Järvaveckan är helt gratis och förhoppningsvis blir det folkligt, festligt och fullsatt.

Hitta hit: Järvaveckan anordnas på Spånga idrottsplats som ligger mittemellan Tensta Centrum och Spånga Station, ca 15 minuter från Stockholm Central. Från T-Centralen tar du dig enkelt till Spånga Idrottsplats med tunnelbana och buss. Ta blå linje 10 mot Hjulsta och gå av vid Tensta. Promenad på 10 min. Du kan även ta pendeltåg till Spånga station och sedan ta någon av bussarna 179, 118, 514 och 512 till Spånga IP.

Det finns få parkeringsplatser i närområdet. Vi rekommenderar att åka kommunalt för att undvika onödig trängsel på gatorna och belastning på miljön.
Fakta: Under Järvaveckan ges samtliga partiledare möjlighet att förklara varför de vill att du ska rösta på just deras parti. Varje parti har varsin dag och varje dag ett tema:

Lördag 9 juni–Feministiskt initiativ, Jämlikhet och jämställdhet.
Söndag 10 juni–Liberalerna, Hälsa och omsorg.
Måndag 11 juni–Centerpartiet, Företagande och entreprenörskap.
Tisdag 12 juni–Kristdemokraterna, Integration och migration.
Onsdag 13 juni–Miljöpartiet, Skola och utbildning.
Torsdag 14 juni– Moderaterna, Arbetsmarknad och etablering.
Fredag 15 juni–Sverigedemokraterna, Delaktighet och valdeltagande.
Lördag 16 juni–Vänsterpartiet, Bostad och stadsmiljö.
Söndag 17 juni–Socialdemokraterna, Trygghet och insatser.

Läs mer på jarvaveckan.se.

Händer just nu i Stockholms län