Demonstrera för hyresrätten!

Hyresgästföreningen region Stockholm arrangerar tillsammans med Nätverket Rädda Hyresrätterna och många lokala nej till ombildningsgrupper. Samling måndag den 6 maj, kl 17:30 Sergels torg.

Det behövs fler hyresrätter inte färre. Vi anser att alla ska ha rätt och råd att bo. Och framförallt är bostäder en politisk fråga som inte bara kan lämnas till marknaden. Det finns en stark gräsrotsaktivism i de olika stadsdelarna. Tillsammans visar vi att staden och allmännyttan ska tillhöra alla.

- Fler hyresrätter, inte färre
- Nej till ombildning och utförsäljning
- Alla ska ha råd att bo bra
- För en social bostadspolitik - allmännyttan tillhör alla

Måndag 6 maj
Samling 17:30 Sergels torg - tal och musik
Avmarsch kl 18:15 - gående demonstration
Ankomst Stadshuset kl 18:45 - tal och musik utanför pågående stadsfullmäktigemöte
Avslut: 19:30

Händer just nu i Stockholms län

• 12 jun

Järvaveckan

2019-06-12 – 2019-06-16 | Stockholms län, Spånga

Järvaveckan är inte bara politik och samhällsdiskussion. Järvaveckan är framförallt en festival där du kan njuta av mat, musik, kultur och idrottsevenemang som pågår dagligen onsdag-söndag. Det finns något för både stora och små och det är gratis inträde.

• 27 jun

Framtidsforum

2019-06-27 – 2019-06-29 | Gävleborg,Stockholms län,Västmanland,

Välkommen till en mötesplats för dig som är lokalt aktiv. Under tre sommardagar fokuserar vi på inspiration, erfarenhetsutbyte och utveckling på vackra Väddö folkhögskola. Vänder sig till dig som är aktiv i Gävleborgs, Upplands och Västmanlands län samt Norrtälje.

• 30 jul

Stockholm Pride-Pride Park och Prideparaden

2019-07-30 – 2019-08-04 | Stockholms län, Stockholm

Stockholm Pride pågår mellan 29 juli och 4 augusti och Hyresgästföreningen region Stockholm har ett tält i Pride Park mellan 30 juli och 3 augusti. Kom och häng med oss i Pride Park och prata om allt mellan bostadspolitik och kärlek.