Bostadspolitiskt seminarium

Hyresgästföreningen i Botkyrka-Salem är medarrangör till ett bostadspolitiskt seminarium och välkomnar intresserade.

"Marcus Finbom, har examen från Kungliga Tekniska Högskolan i stads- och trafikplanering och deltar nu i ett program i arkitektur och planering på doktorandnivå vid Kungliga Konsthögskolan. Han blev intresserad av samhällsplanering efter många år som fastighetstekniker och har både en praktisk och teoretisk kunskap rörande huskonstruktion, byggprocesser, fastighetsekonomi och planering av staden.

Gabriel Melki, kommunalråd och ordförande i Samhällsbyggnadsnämnden presenterar hur Botkyrka kommun kom...mer att utveckla kommunen genom bostadsbyggande."

Program för dagen:
13.00 Marcus Finbom, Hur bygger vi en stad där människor trivs
15.00 Gabriel Melki, Så här ska vi bygga i Botkyrka
16.00 Avslut

Seminariet arrangeras av Hyresgästföreningen i Botkyrka-Salem tillsammans med Socialdemokraterna i Botkyrka-Salem och ABF Botkyrka - Salem

Händer just nu i Stockholms län

• 4 aug

Kom och gå med oss i Europrideparaden

2018-08-04 | Stockholms län, Stockholm

Kom och gå med Hyresgästföreningen region Stockholm i Prideparaden under parollen Din röst för hemmet!

• 24 aug

Kurs: Hyresförhandling grund

2018-08-24 – 2018-08-25 | Stockholms län,Uppsala län, Uppsala

Hyresförhandling grund är en kurs för dig som vill lära dig mer om förhandlingssystemet, hyressättning och vad som påverkar hyran på våra bostäder.

• 1 sep

Hyresgästföreningens dag – en dag för hela familjen!

2018-09-01 | Nationellt,Stockholms län, Stockholm

Välkommen till en festlig, fartfylld och folklig dag med manifesterande, bostadspolitiska tal, artistuppträdanden och en massa roliga aktiviteter!

• 19 sep

Kurs: Ombyggnation

2018-09-19 | Stockholms län,Uppsala län, Uppsala

Vässa dina färdigheter kring ombyggnation av hyresrätt! Här är en specialsatsning för dig som vill fördjupa dina kunskaper i ombyggnationer.

• 4 okt

Kurs: Valberedning

2018-10-04 | Gävleborg,Stockholms län,Uppsala län,Västmanland, Uppsala, Gävle, Västerås och Hudiksvall

En kurs för förtroendevalda valberedare och ordföranden som vill lära sig mer om att engagera och rekrytera förtroendevalda inom Hyresgästföreningen.