Kärrtorp i förändring – men hur?

Kärrtorp är en stadsdel där det planeras många nya bostäder med stora konsekvenser för trafik, befintliga grönområden och bebyggelse. Vi diskuterar vad som händer och hur vi ser på det ur olika aspekter. Paneldebatt med medverkan från stadsbyggnadsnämnden, naturskyddsföreningen och arkitekt. Moderator: Yngve Sundblad

Kom och säg vad du tycker!

Alla välkomna!

Arrangörer: Lokala Hyresgästföreningarna Arkö, Fyren och Understen, Kärrtorp

Kontaktperson: Peggy Jönsson, peggy.joensson@gmail.com, 0725777399

Händer just nu i Stockholms län

• 4 aug

Kom och gå med oss i Europrideparaden

2018-08-04 | Stockholms län, Stockholm

Kom och gå med Hyresgästföreningen region Stockholm i Prideparaden under parollen Din röst för hemmet!

• 24 aug

Kurs: Hyresförhandling grund

2018-08-24 – 2018-08-25 | Stockholms län,Uppsala län, Uppsala

Hyresförhandling grund är en kurs för dig som vill lära dig mer om förhandlingssystemet, hyressättning och vad som påverkar hyran på våra bostäder.

• 1 sep

Hyresgästföreningens dag – en dag för hela familjen!

2018-09-01 | Nationellt,Stockholms län, Stockholm

Välkommen till en festlig, fartfylld och folklig dag med manifesterande, bostadspolitiska tal, artistuppträdanden och en massa roliga aktiviteter!

• 19 sep

Kurs: Ombyggnation

2018-09-19 | Stockholms län,Uppsala län, Uppsala

Vässa dina färdigheter kring ombyggnation av hyresrätt! Här är en specialsatsning för dig som vill fördjupa dina kunskaper i ombyggnationer.

• 4 okt

Kurs: Valberedning

2018-10-04 | Gävleborg,Stockholms län,Uppsala län,Västmanland, Uppsala, Gävle, Västerås och Hudiksvall

En kurs för förtroendevalda valberedare och ordföranden som vill lära sig mer om att engagera och rekrytera förtroendevalda inom Hyresgästföreningen.