Demonstration mot planerade hyreshöjningar i Sundbyberg

Den lokala Hyresgästföreningen Ekdungen i Sundbyberg planerar en demonstration mot Sundbybergs kommunala fastighetsbolag Förvaltaren. Förvaltaren planerar höga höjningar i samband med vissa upprustningar i området. 175 lägenheter på Högklintavägen 17–39 planeras att upprustas genomgående med stambyte.

Demonstrationen sker måndagen den 25 april. Samling utanför stadshuset i Hallonbergen. Klicka här för mer information!

Händer just nu i Stockholms län

• 4 aug

Kom och gå med oss i Europrideparaden

2018-08-04 | Stockholms län, Stockholm

Kom och gå med Hyresgästföreningen region Stockholm i Prideparaden under parollen Din röst för hemmet!

• 24 aug

Kurs: Hyresförhandling grund

2018-08-24 – 2018-08-25 | Stockholms län,Uppsala län, Uppsala

Hyresförhandling grund är en kurs för dig som vill lära dig mer om förhandlingssystemet, hyressättning och vad som påverkar hyran på våra bostäder.

• 1 sep

Hyresgästföreningens dag – en dag för hela familjen!

2018-09-01 | Nationellt,Stockholms län, Stockholm

Välkommen till en festlig, fartfylld och folklig dag med manifesterande, bostadspolitiska tal, artistuppträdanden och en massa roliga aktiviteter!

• 19 sep

Kurs: Ombyggnation

2018-09-19 | Stockholms län,Uppsala län, Uppsala

Vässa dina färdigheter kring ombyggnation av hyresrätt! Här är en specialsatsning för dig som vill fördjupa dina kunskaper i ombyggnationer.

• 4 okt

Kurs: Valberedning

2018-10-04 | Gävleborg,Stockholms län,Uppsala län,Västmanland, Uppsala, Gävle, Västerås och Hudiksvall

En kurs för förtroendevalda valberedare och ordföranden som vill lära sig mer om att engagera och rekrytera förtroendevalda inom Hyresgästföreningen.