Hyresgästens dag i Botkyrka

Framtidsprogrammet är framtiden för hyresgästerna! Folkets Hus Hallunda och Hyresgästföreningen Botkyrka-Salem bjuder in till Hyresgästens Dag för att lyfta hyresgäster och deras rätt till inflytande över sitt boende och bostadsområde.

I år vill vi fira hyresrätten, ge hyresgäster ökat inflytande över sin boendesituation och bjuda på en fest för alla som vill fira med oss. Barbro Engman, fd förbundsordförande i Hyresgästföreningen visar en film om Hyresgästföreningens stora roll i samhället. Därefter följer en diskussion om filmen.

Det bjuds på musik, teater, film, föreläsning, utbildning, häst och vagn och andra roligheter. Allt är gratis!

Kontaktperson: Jan Karlsson, 0722510052

Händer just nu i Stockholms län

• 4 aug

Kom och gå med oss i Europrideparaden

2018-08-04 | Stockholms län, Stockholm

Kom och gå med Hyresgästföreningen region Stockholm i Prideparaden under parollen Din röst för hemmet!

• 24 aug

Kurs: Hyresförhandling grund

2018-08-24 – 2018-08-25 | Stockholms län,Uppsala län, Uppsala

Hyresförhandling grund är en kurs för dig som vill lära dig mer om förhandlingssystemet, hyressättning och vad som påverkar hyran på våra bostäder.

• 1 sep

Hyresgästföreningens dag – en dag för hela familjen!

2018-09-01 | Nationellt,Stockholms län, Stockholm

Välkommen till en festlig, fartfylld och folklig dag med manifesterande, bostadspolitiska tal, artistuppträdanden och en massa roliga aktiviteter!

• 19 sep

Kurs: Ombyggnation

2018-09-19 | Stockholms län,Uppsala län, Uppsala

Vässa dina färdigheter kring ombyggnation av hyresrätt! Här är en specialsatsning för dig som vill fördjupa dina kunskaper i ombyggnationer.

• 4 okt

Kurs: Valberedning

2018-10-04 | Gävleborg,Stockholms län,Uppsala län,Västmanland, Uppsala, Gävle, Västerås och Hudiksvall

En kurs för förtroendevalda valberedare och ordföranden som vill lära sig mer om att engagera och rekrytera förtroendevalda inom Hyresgästföreningen.