En hållbar bostadspolitik - specialkurs i Gävle

Välkommen till ett bostadspolitiskt samtal för dig som vill diskutera modern bostadspolitik och hur du kan påverka politiker och andra beslutsfattare.

Sverige har under en längre tid byggt för lite och fel. Skenande bostadsrättspriser, höga hyror och trångboddhet är vardagen för många människor. Detta bostadspolitiska misslyckande kan inte fortgå och hyresgästföreningen kräver att politiken tar det yttersta ansvaret och säkrar medborgarnas tillgång till en anständig bostad.

En av Hyresgästföreningens viktigaste uppgifter är att arbeta för ett bättre boende och påverka samhällsutvecklingen. Det handlar om allas rätt till en god bostad till en rimlig kostnad.

Välkommen till en kväll i bostadspolitikens tecken där vi diskuterar hur en modern bostadspolitik ska utformas och hur vi ska göra för att påverka våra politiker och andra beslutsfattare.

En hållbar bostadspolitik - specialkurs

Anmälan sker med e-post till utbildning.aros-gavle@hyresgastforeningen.se eller till Andreas Sandahl tel: 010-459 13 59. Om du anmäler dig via e-post skriv gärna: Anmälan till [kursnamn], [datum], [ort] i ämnesraden.

När du har blivit antagen till en kurs kommer en bekräftelse med e-post cirka 7 dagar före kurs om inte annat anges. I bekräftelsen framgår exakta tider och plats för kursen.

Har du inte någon e-postadress kommer bekräftelsen med post.

Händer just nu i Gävleborg

• 29 aug

Kurs: Boinflytande - spets

2018-08-29 | Gävleborg, Bollnäs

Boinflytande spets är en fortsättningskurs för dig som vill lära dig mer om hur vi arbetar med delaktighet och medbestämmande inom Hyresgästföreningen.

• 6 sep

Om oss - lär känna Hyresgästföreningen

2018-09-06 | Gävleborg, Hudiksvall

En kurs för dig som är nyfiken på Hyresgästföreningen. Lär känna vilka vi är, vad vi gör och var vi kommer ifrån.

• 11 sep

Om oss - lär känna Hyresgästföreningen

2018-09-11 | Gävleborg, Gävle

• 28 sep

Kurs: Hyresförhandling, spets

2018-09-28 – 2018-09-29 | Gävleborg, Gävle

Hyresförhandling spets är en kurs för dig som vill fördjupa dina kunskaper inom förhandlingsarbetet för Hyresgästföreningen.

• 4 okt

Kurs: Valberedning

2018-10-04 | Gävleborg,Stockholms län,Uppsala län,Västmanland, Uppsala, Gävle, Västerås och Hudiksvall

En kurs för förtroendevalda valberedare och ordföranden som vill lära sig mer om att engagera och rekrytera förtroendevalda inom Hyresgästföreningen.