Bostads- och stadsutvecklingsminister Mehmet Kaplan debatterar studentboende i Umeå

Hyresgästföreningen Norrland och Studentkårerna i Umeå arrangerar en bostadspolitisk debatt om bostadsläget för studenter. Vi räknar med att samtala om själva bostadsläget, politiska satsningar, hinder och möjligheter. En del om kommunens bostadsförsörjning samt byggbolagens villkor lär också komma upp.

Debatten hålls på Umeå universitet den 7 mars. I debatten deltar Sveriges bostads- och stadsutvecklingsminister Mehmet Kaplan, (MP), Caroline Sundberg, ordförande Sveriges förenade studentkårer, Robert Hannah, (L)bostadspolitisk talesperson, Hans Lindberg, (S), kommunstyrelsens ordförande Umeå, Hans Lindbäck, VD Lindbäcks fastigheter samt Hyresgästföreningens chefsekonom, Mariell Juhlin.

”Vi hoppas att många vill komma och lyssna och även ställa frågor till panelen i denna så viktiga fråga om studenters bostadssituation. Speciellt roligt förstås att bostadsministern deltar. Vi tror på en mycket givande och framåtsyftande debatt ” säger Ali Qadiri, utredare och opinionsbildare hos Hyresgästföreningen Norrland och debattens moderator.

Händer just nu i Västerbotten