Man sover
istock

Så får du hyrestrygghet som medlem i Hyresgästföreningen

Hela idén med Hyresgästföreningen är att ge dig som bor i hyresrätt maximal trygghet i ditt boende. Vi kallar det för din hyrestrygghet och innebär en rad fördelar för dig som hyresgäst.

flicka tittar ut från fönstret mede mobil i handen
Adobe Stock

Vi förhandlar din hyra

Vi förhandlar hyresnivåer i hela vårt land för att se till att din hyra håller sig på en rimlig nivå. Vi hjälper dig att ta vara dina rättigheter som hyresgäst.

Juridisk hjälp

Som medlem i Hyresgästföreningen har du tillgång till juridisk hjälp om du hamnar i tvist med hyresvärden. Om det skulle behövas kan våra jurister företräda dig i domstol. Hos oss kan du få råd, stöd och service när det gäller allt från droppande kranar till oskäliga hyreshöjningar och uppsagda hyreskontrakt.

Möjlighet att påverka

Som medlem har du lättare att påverka din boendemiljö. Vill du engagera dig, på egen hand eller tillsammans med dina grannar så kan vi stödja dig med både utbildning och kontakter. Som medlem har du också möjlighet att delta i förhandlingsarbetet.

Förmåner och rabatter

I vår medlems-app hittar du hundratals förmåner och rabatter som gör det enklare att sätta guldkant på din vardag.

För 85 kr får du hyrestrygghet

Hyresgästföreningen jobbar för att du ska känna hyrestrygghet i ditt boende oavsett var i landet du bor. Bli medlem idag för 85 kr per månad.

Medlemsförmåner som gör skillnad i din plånbok

Se dina förmåner här

Alla ska ha rätt till en bra boendemiljö

Påverka ditt boende