Hyresgästföreningen får ny webbplats

Snart kommer det att se annorlunda ut när du går in på hyresgästföreningen.se. Under senhösten lanseras nämligen vår nya webbplats – här får du ett smakprov på vad du kan vänta dig!

I höst kommer du mötas av ett nytt utseende, en tydligare struktur med stort fokus på användarvänlighet och flera nya funktioner när du går in på Hyresgästföreningens webbplats. Bland de nya funktionerna finns bland annat en automatisk översättningsfunktion.

- Vi kommer att använda en automatisk översättningsfunktion som ger dig som besökare möjlighet att få hela vår webbplats på ditt eget språk. Det är ett sätt att göra Hyresgästföreningen mer tillgänglig för våra medlemmar och blivande medlemmar, berättar Minna Rahko, webbansvarig för hyresgästföreningen.se.

Ytterligare en nyhet på den nya webbplatsen är regions- och föreningssidor. Där kommer du att på ett enkelt sätt kunna ta del av nyheter, aktiviteter och annat som händer i din region och i din lokala förening.

Mina sidor

Du som är medlem eller förtroendevald kommer få ännu större medlemsnytta genom att logga in på Mina sidor. Där får du verktyg, viktiga länkar och information om ditt medlemskap och engagemang serverat på ett enkelt sätt.

Bakom det inloggade läget hittar du information som är riktat till just dig, och i takt med att Mina sidor fortsätter att utvecklas kommer också innehållet att göra det.

- Du loggar in på Mina sidor med bank-id. Då informationen är riktad till just dig är det extra viktigt med hög säkerhet. Ingen annan ska kunna komma åt din information, förklarar Minna.

Lansering i höst

Arbetet med att ta fram den nya webbplatsen är i full gång och en första lansering beräknas till senhösten 2018. Därefter väntar ytterligare släpp med nya funktioner och utvecklingar.

- Vi jobbar hårt med att ta fram nya hyresgästföreningen.se och ser verkligen fram emot när webbesökarna kan ta del av resultatet, avslutar Minna.