Maries resa går land och rike runt

Valet närmar sig med stormsteg och Hyresgästföreningens förbundsordförande Marie Linder ger sig nu ut på en resa genom Sverige, för att träffa hyresgäster och ställa politiker mot väggen.

Inför valet den 9 september är många partier otydliga med hur de ser på framtidens hyror. Hyresgästföreningen har vid flera tillfällen ställt frågan om marknadshyror till representanter för riksdagspartierna. Vi har fått olika besked beroende på vem som har svarat och när. Nu åker förbundsordförande Marie Linder ut för att ställa politikerna mot väggen och begära raka svar – för att tre miljoner hyresgäster förtjänar att veta.

Hittills har Marie besökt Linköping, Västerås, Kiruna och Flen.

Följ Maries resa på sociala medier under hastaggen #mariesresa.

Resplan:

• tisdag, 28 augusti Huddinge, Stockholm
  • onsdag, 29 augusti Uppsala
  • lördag, 1 september Norra Latin, Stockholm

Valet 2018 – gör din röst hörd

Valet närmar sig. Vi på Hyresgästföreningen kämpar för allas rätt till ett bra hem, till en rimlig kostnad. Här kan du läsa mer om våra viktiga valfrågor. Och på den här sidan har vi sammanfattat var de olika politiska partierna står i bostadsfrågan. Vi tar parti för människan, gör det du också!