Hyresgästutredningen presenteras av Agneta Börjesson

Stärker regeringens utredning hyresgästernas ställning vid upprustningar? Hyresgästföreningen bjuder in till bostadspolitiskt frukostseminarium. Agneta Börjesson, regeringens utredare, presenterar förslagen i Utredningen om stärkt ställning för hyresgäster. Här kan du se webbsändningen från vårt frukostseminarium.

Program

• Agneta Börjesson, regeringens utredare, presenterar förslagen i Utredningen om stärkt ställning för hyresgäster
  • Erika Björkdahl, Institutet för fastighetsrättslig forskning, ger en tillbakablick över den nuvarande lagens tillkomst och avsikten bakom lagändringarna 2001.
  • Panelsamtal med: Agneta Börjesson, Erika Björkdahl, Anne Bratt Norrevik (Hyresnämnden i Stockholm), Sven Renström (Olov Lindgren AB) och Marie Linder (Hyresgästföreningen).

Moderator: Anna Olin Kardell

Webbsändningen startar den 3 maj, klockan 08.15

Plats för inspelning: Myntkabinettet, Slottsbacken 6 i Stockholm

Vill du också göra skillnad?