Följ Hyresgästföreningen i Almedalen

Almedalsveckan i Visby pågår för fullt med debatter, seminarier och möten kring det mesta som rör politik och samhälle. Hyresgästföreningen är på plats för att lyfta bostadsfrågan högre upp på den politiska agendan.

Nytt för i år är ”Arena Hyresgästföreningen” som är en mötesplats där vi tillsammans med Rädda Barnen och flera andra samhällsaktörer arrangerar seminarier med olika perspektiv på temat alla människors rätt till ett bra hem. Veckans program för Arena Hyregästföreningen hittar du här

Har du inte möjlighet att vara på plats går det utmärkt att följa debatten hemifrån:

Följ SVT:s bevakning av Almedalen här

Se Hyresgästföreningens webbsända seminarier här

Läs Hyresgästföreningen, SABO och Rädda Barnens debattartikel här

Följ Hyresgästföreningens rapportering på Twitter här

Delta i debatten – lyft #ettbrahem

Enligt tidningen Dagens samhälle har var tionde seminarium haft bostadsfrågan som tema och rankas därför som ett av veckans populäraste ämnen. Vilka politiska lösningar och förslag som kommer dominera samtalen återstår att se. På Twitter kan du själv delta i diskussionen och påverka genom att kommentera, dela eller göra egna inlägg med hashtag #bopol, #ettbrahem eller #almedalen.

Aktiva inom nätverket TNB (Tidsnätverket i Bergsjön) berättar om ungas organisering i bostadsområdet.

Vill du också göra skillnad?