Ta chansen att nominera och motionera inför regionfullmäktige

• Bjuv
  • Ängelholm
  • Örkelljunga
  • Östra Göinge

Var med och påverka Hyresgästföreningens arbete i din region. Som medlem kan du både nominera kandidater och skriva förslag till region norra Skånes fullmäktigemöte. Sista dagen för nomineringar är 23 februari och sista dagen för motioner är den 31 mars.

I år hålls region norra Skånes fullmäktigemöte lördag den 28 april på Grand Hotel i Falkenberg. Till mötet kan du kan nominera och skriva motioner, både som enskild medlem och som hyresgästförening.

Nominera en bra person

Regionfullmäktige ska välja ledamöter som ska representera regionstyrelsen. Har du någon kandidat som du vill nominera, eller vill du nominera dig själv? Skriv då ett nomineringsbrev på max en halv A4 där du motiverar vad du eller den person som du nominerar har att tillföra Hyresgästföreningens regionstyrelse. Det ska också framgå vilket uppdrag som nomineringen gäller, den nominerades kompetenser, intressen och eventuella referenser. Inkludera fullständiga kontaktuppgifter som e-post, adress och telefon. Om den nominerade inte är invald som ledamot till fullmäktige ska detta också framgå i brevet. Den nominerade ska vara tillfrågad och villig att ställa upp för nomineringen. Sista dagen för nomineringar är 23 februari 2018.

Skicka din nominering till valberedningen via e-post kbkhbg@tele2.se eller vanlig post:
Berit Karlsson
Grönkullagatan 37 C
254 57 Helsingborg

Skriv en motion

Har du förslag kring regionens arbete och framtida inriktning? Då kan du skriva en motion till regionfullmäktige. Skicka din motion via e-post till norraskane@hyresgastforeningen.se eller via vanlig post. Sista dagen för motioner är den 31 mars 2018.

Hyresgästföreningen region norra Skåne
250 02 Helsingborg

Fullmäktige är regionens högsta beslutande organ. Fullmäktige består av lägst 60 och högst 150 ledamöter som väljs av regionens kommunföreningar. Dessutom ingår regionstyrelsens ordinarie ledamöter.

Vill du också göra skillnad?