Halmstadborna får tycka till om Folkparken

Hyresgästföreningen bjuder in allmänheten i Halmstad till en områdesvandring i Folkparken för berätta om de historiska platserna och byggnaderna i parken. Då finns också chans att lämna förslag på vad som ska hända med Folkparken framöver.

Foto: Per-Arne Rosenqvist

Vad betyder Folkparken för dig som enskild person? Och för Halmstad? Hur kan platsen utvecklas framöver, så att den rymmer både bostäder och mötesplatser för stadens invånare? Detta är frågor som ställs under områdesvandringen som Hyresgästföreningen arrangerar den 12 juni klockan 18-20.

Alla som deltar kommer att tas med på en guidad rundtur. Under kvällen samlas synpunkter in från som sammanställs för att lämnas vidare till Halmstad kommun.

– Vi tar detta initiativ för att kunna påverka kommande ändringar av Folkparken så att invånarna i Halmstads intressen tas i beaktande. Vi tycker det är viktigt att deras åsikter kommer fram till politikerna i Halmstad kommun, säger Tomas Svensson som är ordförande i Hyresgästföreningen Halmstad-Laholm.

Vill du också göra skillnad?