Ny plan för utomhussport invigdes i Hanaskog

En ny allaktivitetsplan för utomhussport står klar i Hanaskog och invigdes i helgen med bandklippning, musik och såklart - en hel del sport!

Önskemål om att bygga en lekplats för barn och ungdomar på området diskuterades redan 2012 under ett antal bostadsmöten med Hyresgästföreningen och Göingehem. Det blev tillslut en allaktivitetsplan och ett samarbetsprojekt mellan Hyresgästföreningen, Göingehem, Skåneidrotten, Östra Göinge kommun, Hanaskogs IS och Qviinge TC. Idag står den nya planen klar och till förfogande för alla som är sugna på att spela fotboll, basket, tennis, badminton eller innebandy.

– Det är roligt att få vara med från början när idéerna om en lekplats diskuterades på bostadsmötena tills det att en allaktivitetsplan nu står klar. Många har engagerat sig i detta och det är roligt att vi tillsammans kunde göra det verkligt, säger Carl-Johan Dahlgren ordförande i Hyresgästföreningen Östra Göinge Osby.

– De som bor här visar uppskattning och är positiva och det har varit full aktivitet här, nu var det bara invigningen som saknades, avslutar Carl-Johan.