Lyckad inspirationskväll på tema Bra mat för medlemmarna

• Helsingborg

Redan innan utsatt starttid började medlemmar på onsdag eftermiddag den 29 november anlända till Dunkers kulturhus i Helsingborg för att bli inspirerade på temat Bra mat.

Direkt drog ett mingel igång bland de lokala utställarna som bjöd på smakprover, erbjudanden och intressanta tips! Några av dessa var Wapnö Gårdsbutik, Bröd á lá fransaice och Matkooperativet i Helsingborg.

Först ut på stora scenen var matbloggaren Hanna Olvenmark. Med sin entusiasm bjöd hon på många tänkvärda tips på hur vi skapa mer hållbar mat för miljöns, hälsans och plånbokens skull. Kvällen till ära bar hon en t-shirt med texten ”There is no planet B” vilket satte huvudet på spiken för föreläsningen.

Efter kaffe, smörgås och mer mingel bland utställarna var det dags för Sébastien Boudet – konditorn och surdegsbagaren känd från TV – att äntra scenen. Han bjöd på en hel del skratt när han bland annat återberättade barndomsminnen från Frankrike, och sin smått galna passion för bröd, riktigt bra mjöl och åkermarker med rik mångfald.

Foto: Mikael Malmborg