Hyresgästföreningen delar ut frukostpåsar i Halmstad

På onsdagsmorgonen den 23 maj kommer det att delas ut hundratals frukostpåsar vid Resecentrum i Halmstad. Det är Hyresgästföreningen som med bjuder på en stadig goodiebag till sugna förbipasserande, samtidigt som föreningen skickar med ett viktigt budskap.

Syftet med aktionen är att belysa politikernas ansvar för allas rätt till ett bra hem. I frukostpåsen finns nämligen även ett vykort som ingår i en nationell namninsamling. På vykorten som kommer postas till ledande riksdagspolitiker i anslutning till valdagen uppmanar Hyresgästföreningen politiker att stå upp för den svenska modellen på hyresmarknaden och att se till att fler hyresrätter byggs med rimliga hyror. Men också att ingen ska tvingas flytta efter en renovering, på grund av hyreshöjning.

Frukostpåseutdelningen är en synkroniserad aktion som genomförs av sju Hyresgästföreningar i norra Skåne och södra Halland. Totalt delas över 2 000 frukostpåsar ut till morgonhungriga invånare under veckan. Förutom i Halmstad delas det ut i bland andra orterna Helsingborg, Hässleholm, Höganäs, Kristianstad och Landskrona.