Sprängfyllt program på årets HELA Landskrona

Succéevenemanget HELA Landskrona är tillbaka för tredje gången och i år är programmet mer fullspäckat än någonsin tidigare. Hyresgästföreningen är återigen en av huvudarrangörerna för denna sprängfyllda vecka som har något för alla, med aktiviteter, föreläsningar och öppet hus hos mängder av föreningar och organisationer i Landskrona.

Lördagen den 14 september går startskottet för HELA Landskrona – en hel vecka i mångfaldens och hållbarhetens tecken. Veckan är fylld av aktivteter, förelösningar och öppet hus hos föreningar och organsiationer i Landskrona. Det gör det möjligt att föreningar, verksamheter och invånare hittar varandra och upptäcker nya sätt engagera sig i stadens utveckling.

– HELA Landskrona har under hela veckan öppet från klockan 10-20 i HELA Center på Järnvägsgatan 19. Dit är alla besökare välkomna att komma in till exempel prova-på aktiviteter och få reda på mer om evenemanget och de globala målen, säger Helena Rasmusson, ordförande i HELA Ideella och som arbetar som verksamhetsutvecklare på Hyresgästföreningen region norra Skåne.

Utdag ur programmet

Lördag 14 sepember kl. 10.00

Invigning av HELA Landskrona 2019!
Följs av HELA Mässan, en stor föreningsmässa med musik och show på scenen hela dagen. Kl. 14.00 startar Prideparaden – häng med i tåget du också!

Söndag 15 september kl. 13.00

Hyresgästföreningen och ABF bjuder in till ett samtal med fokus på Mellanöstern. Vad är myt och var är verklighet? Vilken bild ges i media av Mellanöstern i Sverige?
Läraren i civilrätt Anders Kjellström delar med sig av sina kunskaper och Kotoda Yonus från mediekanalen Aktarr modererar ett panelsamtal.

Tisdag 17 september kl. 14.30

Det bjuds på föreläsningar och diskussioner på temat psykisk ohälsa. Du får bland annat lära sig hur man kan bota hemlöshet genom samarbete och hur du kan göra när du möter personer med psykisk ohälsa.
Plats: Landskrona teater, Järnvägsgatan 4D, Landskrona

Torsdag 19 sepember kl. 17.00

Tema bo och leva i Landskrona. Hur arbetar Landskrona stad och föreningslivet tillsammans för att nå de globala hållbarhetsmålen? Hur kan man arbetar när det gäller att gå och cykla i staden? Hur är det att vara ung i Landskrona och vilka utmaningar finns?
Plats: HELA center, Järnvägsgatan 19, Landskrona.

Fredag 20 september kl. 9.00-15.00

Kom förbi och ta reda på mer om dina rättigheter och skyldigheter som hyresgäst! Hyresgästföreningens jurister är på plats för att svara på dina frågor och ge dig stöd.
Plats: HELA center, Järnvägsgatan 19, Landskrona.

Hyresgästföreningen ingår i samorganisationen HELA Ideella som arrangerar evenemanget tillsammans med Landskrona stad.

HELA ideella logotyp