Vi vill skapa en familjär stämning

Det finns massor av sätt som man kan utveckla sitt område. Ett bra hem är inte bara någonstans att bo, utan även en plats där man kan leka, umgås och känna sig trygg.

Emilie Bäckström, Eksjö

Foto: Alexandra de León

– Jag hoppas att vi ska kunna utveckla området ännu mer säger, Emelie Bäckström, kassör för den lokala hyresgästföreningen Kvarnarp i Eksjö.

– Jag har bara bott i det här området sedan september i år. Tidigare bodde jag i Stocksnäs, berättar hon.

Hur har Kvarnarp förbättrats?
– Kul att jag redan fått vara med om att påverka budgeten som bostadsbolaget avsatt för vårt område. Kommande år och redan nu, har vi i Hyresgästföreningen utökat med ännu fler aktiviteter här. Varje tisdag har vi en veckoverksamhet för skolbarnen på området. Nu i november ska vi också ha övernattning för barnen i vår lokal Munthesalen, berättar Emelie Bäckström glatt.

Vad mer kan man göra tycker du?
– Jag hoppas att vi ska kunna utveckla området ännu mer. Vi har en lekplats som är igenvuxen. Kanske vi till våren kan skapa en trädgårdsgrupp där vi tillsammans på området röjer så vi får det ännu finare här. Jag vill också att vi ska ha fler familjedagar för att vi ska få ett riktigt härligt och familjärt område.

Har du en idé att genomföra där du bor?
Läs mer här

Vill du också göra skillnad?