Solig invigning av efterlängtat allaktivitetshus

Under en tid har den lokala hyresgästföreningen i Kungsmarken i Karlskrona varit med och arbetat för att få till ett allaktivitetshus i sitt bostadsområde. I lördags var det äntligen dags att inviga ett sådant i panncentralens lokaler. Evenemanget var mycket välbesökt och en massa aktiviteter erbjöds, speciellt för de yngre.

Målet med allaktivitetshuset är att skapa en mötes- och aktivitetsplats för de boende i Mellanstaden. I området finns det över 4 000 lägenheter men inte så många aktiviteter.

Allaktivitetshuset kommer att vara en samlingsplats, där många föreningar samverkar med olika slags aktiviteter. Övergripande ansvarig är Mellanstadens Folkets hus och park.

─ Vi har arbetat i ett tiotal år för att få till ett allaktivitetshus, så nu känns det otroligt kul att vi äntligen har lyckats. Speciellt våra ungdomar i området behöver en plats där de kan få träffas och hitta på roliga saker, säger Kerstin Johansson, ordförande i den lokala hyresgästföreningen i Kungsmarken.

Invigning av Allaktivitetshuset Kungsmarken / Fotograf: Helge Johansson

Vill du också göra skillnad?