Önskar sig ett markförråd för cyklar

Det finns massor av sätt som man kan utveckla sitt område. Ett bra hem är inte bara någonstans att bo, utan även en plats där man kan leka, umgås och känna sig trygg.

Urban Jönsson, Ronneby

Foto: Mia Karlsvärd

– Jag hoppas att vi återigen ska kunna använda vår fritidslokal till egna ändamål, säger Urban Jönsson ordförande Ronneby Hyresgästförening.

Urban Jönsson bor i en lägenhet på Blasius i Ronneby. Här har han bott i 20 år. I somras såldes husen och nu är det bostadsbolaget Amasten som äger lägenheterna.

Hur har ditt bostadsområde förbättrats genom åren?
– Under åren som varit har vi utsmyckat området. Bland annat med blomkrukor vid flera av entréerna.Det är några av hyresgästerna som bor här som tagit ansvar för att plantera fina blommor i krukorna. I den lokala hyresgästföreningen har vi också förmått kommunen att öka trafiksäkerheten. Nu har vi en separat gång och cykelbana till området, berättar Urban Jönsson.

Hur skulle området mer kunna förbättras?
– På vårt senaste Bomöte framfördes en önskan om bättre möjlighet till sopsortering. Ett markförråd för cyklar och barnvagnar är också något som flera vill ha. Jag hoppas också att vi återigen ska kunna använda vår fritidslokal till egna ändamål, säger Urban Jönsson.

Har du en idé att genomföra där du bor?
Läs mer här

Vill du också göra skillnad?