Nu rullar bingohjulet igen

I måndags var det dags för höstens första bingokväll i Charlottenborg. Det var den lokala hyresgästföreningen i Charlottenborg som höll i tåtarna. De anordnar bingokvällar för hyresgästerna i området under hela året, med uppehåll under sommaren. Som vanligt var det välbesökt.

Hyresgäster spelandes bingo

Foto: Johnny Westrum

Den lokala styrelsen ordnade så att de fanns kaffe och smörgåsar i pausen till de 34 bingosugna hyresgästerna som hade kommit. Till första bingokvällen serverades det köttbullar och ostmackor till självkostnadspris.

Det var många äldre som kom. De sitter ofta ensamma och kommer gärna till hyresgästföreningens lokal för att få träffas och umgås med andra hyresgäster och därigenom skapa en social gemenskap.

– Nu är vi igång igen med att spela bingo. Det är roligt att det är så uppskattat och att det kommer så många hyresgäster varje gång. Bingon har blivit en naturlig samlingsplats för många på måndagarna här i Charlottenborg, säger Johnny Ö Westrum, ordförande i den lokala hyresgästföreningen i Charlottenborg.

Vill du också göra skillnad?