Lokal får ansiktslyft

Med unken och dålig lukt där verksamheten uteblev till ett ommålat och fräscht alternativ. Aktiva medlemmar är med och förnyar lokalen i Teleborg, Växjö. — Vi har till och med en tjej som är intresserad av att starta upp en verksamhet i vår nyrenoverade lokal, säger Marija Regnander, vice ordförande i föreningen Växjö.

Under hösten har Marija Regnander varit inblandad i renoveringen av Hyresgästföreningens lokal på bostadsområdet Teleborg i Växjö.
— Vi kontaktade Växjöbostäder då det är deras lokal. Tanken är att vi ska kunna starta upp fler verksamheter nu när den är iordninggjord, säger Regnander.
— Alla i styrelsen har varit behjälpliga, vi har jobbat bra tillsammans.
Då det luktade dåligt i lokalen blev första steget att vädra. Sedan kunde det roliga arbetet starta. Färg köptes in och mattan i badrummet sågs över samt en del möbler och armaturer fick bytas ut.

— Det är redan en tjej som hört av sig om att få starta en verksamhet vilket vi hoppas även ska attrahera fler till att höra av sig, säger den vice ordföranden.

Lokalen är också en mötesplats för den lokala föreningen i Teleborg som också har sina möten i lokalen.