Kom på kurs!

Under 2019 kan vi presentera ett antal nyheter som gör det enklare för dig att ta del av Hyresgästföreningens utbildningar. Vi har också glädjen att kunna erbjuda fler och nya utbildningar, både till dig som medlem och till dig som förtroendevald.

Under våren lanserar vi en plats på Hyresgästföreningens webbsida som heter Lärkan. Här kommer du att kunna se vilka utbildningar som finns, anmäla dig till en utbildning och få tillgång till studiematerial för att kunna förbereda dig. Möjlighet finns också att delta i utvärderingar och skriva ut diplom efter genomförd utbildning.

Via Lärkan når du Hyresgästföreningens digitala utbildningar, så kallad
E-learning. Detta innebär att du kan genomföra utbildningar direkt i din dator eller mobil, när det passar dig.

Den första digitala utbildningen som Hyresgästföreningen erbjuder medlemmar, förtroendevalda och anställda, är introduktionsutbildningen ”Välkommen till Hyresgästföreningen”. Den kommer preliminärt att finnas tillgänglig från och med mars 2019.

För att nå utbildningarna via Lärkan behöver du ha en e-postadress. Kolla med vårt medlemscenter att vi har din korrekta e-postadress. Det gör du genom att maila ditt ärende till medlemscenter@hyresgastforeningen.se eller ringa 0771–443 443 och be dem hjälpa dig.

Innan Lärkan finns på webbsidan och därefter under en övergångsperiod, kommer en personlig inbjudan att skickas ut till målgruppen för respektive utbildning.