Hur är det att bo i lägenhet på Gotland?

Nu går husbilsturnén vidare till Gotland. Ni kanske har en het bostadsfråga som ni vill diskutera? Kanske har ni en rolig aktivitet som ni vill att vi ska uppmärksamma? Har ni en granne som ni tycker är värd att uppmärksammas på vår hemsida?

Husbilen på turné

Foto: Mia Karlsvärd

Med nya fina bilder på husbilen möter vi hyresgäster runtom på Gotland. Väl på plats hoppas vi att kaffedoften ska blandas med kreativa samtal om boende.

– Husbilsturnén gör att vi kommer hem till hyresgästerna. Här kan vi se hur de har det, och de har möjlighet att få svar på frågor som rör deras hem och boende, säger Björn Johansson, ordförande i Hyresgästföreningen region Sydost.

Vid husbilen möts vi upp tillsammans för att prata bostadsfrågor. Hyresgäster har möjlighet att ställa frågor till förtroendevalda och anställda från Hyresgästföreningen. Vi bjuder på fika och barnen kan rita teckningar.

Hör av er med tips om ni vill till: mia.karlsvard@hyresgastforeningen.se.

Håll utkik på hyresgastforeningen.se och på vår facebook-sida Hyresgästföreningen Region Sydost var vi rullar in på Gotland. Ni kan också följa vår resa på Instagram via #hyresgästföreningenpåvift. Vi kanske kommer hem till just er någon gång på lördagen den 30 september eller söndagen den 1 oktober.

Varmt välkomna att spontant snacka Hyresgästföreningen och boende tillsammans med oss vid husbilen.

Vi ses!