Här är vi alla är rädda om varandra

Det finns massor av sätt som man kan utveckla sitt område. Ett bra hem är inte bara någonstans att bo, utan även en plats där man kan leka, umgås och känna sig trygg. Efter nyår startar vi läxhjälpen igen. Den här gången tillsammans med vår nya hyresvärd, berättar Keld Erik Grönbech, ordförande för Jungfrulyckans lokala hyresgästförening i Växjö.

Stavgång

Foto: bluelihtpictures - pixaby

–Vi har en bra sammanhållning här i området och vi är alla rädda om varandra, säger Keld Erik Grönbech.

Hur har Jungfrulyckan förbättrats?
Vi har under de senaste åren skapat många aktiviteter tillsammans. Varje tisdag har vi stavgång för de äldre. De som bara vill komma och fika är också varmt välkomna. Tillsammans tar vi också hand om våra blomsterrabatter. Det är ungdomarna på området som vattnar. Ibland busar de och vattnar varandra, de är ju ungdomar, säger Keld Erik Grönbeck och skrattar.

Vad mer kan man göra tycker du?
Efter nyår startar vi läxhjälpen igen. Den här gången tillsammans md vår nya hyresvärd, berättar Keld Erik Grönbech.

Har du en idé att genomföra där du bor?
Läs mer här

Vill du också göra skillnad?