Gula Grillen

Gula Grillen i Nybro är ett samarbetsprojekt för en aktivare och roligare sommar. Arrangörer är Hyresgästföreningen, Nybro kommun, Smålands idrott och flera av kommunens olika klubbar och föreningar.

För nionde året i rad anordnas spontana fritidsaktiviteter runt den gula grillen i grönområdet vid högusen på Vattugatan 49-51 på Kungshall i Nybro. Under 36 dagar mellan den 12 maj - 15 augusti är det fullspäckat med aktiviteter för alla åldrar.
Ingen föranmälan till aktiviteterna behövs, allt är kostnadsfritt och alla är välkomna.

Föreningarna som genomför detta sommarevenemang arbetar ideellt och utan ersättning. De ställer upp för att ge barn och ungdomar en chans till en aktiv och rolig sommar där de kan prova på nya idrotter och lekar som friidrott, hockey, fotboll, golf, boxning, ridning, crawlskola, sagotält, hästskokast och kubb. Det anordnas också grillkvällar med underhållning, teaterföreställningar, badresor, fisketurer och utflykt till lantgård.

Arrangemanget är mycket populärt. Grillkvällarna till exempel, då det också bjuds på underhållning, hade förra året upp mot 200 besökare.

Här kan du läsa årets program