Fullspäckad integrationsdag med såpbubblor i kubik

I augusti arrangerade den nyligen bildade hyresgästföreningen i Vetlanda/ Sävsjö en integrationsdag. Syftet med dagen var att få nyanlända som kommit till Vetlanda att känna sig välkomna och också att samtidigt lyfta bostadsbristen i kommunen.

Foto: Anne Hägg

Dagen var fullspäckad med aktiviteter. Det erbjöds smakprov av mat, musikunderhållning, luftgevärsskytte, lek med såpbubblor och hoppborgar. Politiker var också inbjudna för en frågestund där de fick svara på  frågor om bostadssituationen i Vetlanda.

– Alla ska känna att de är välkomna till Vetlanda. Hyresgästföreningen här har gjort ett fantastiskt jobb och arrangerat en riktigt lyckad dag. Vi på Hyresgästföreningen arbetar för att öka gemenskapen ute i bostadsområdena och genom att arrangera en sådan här lyckad dag hoppas vi att detta bidrar till det, säger Anne Hägg, verksamhetsutvecklare Hyresgästföreningen.

Vill du också göra skillnad?