Dalviksdagen

För andra året i rad hölls den uppskattade Dalviksdagen.

Lördagen den 20 augusti hölls den andra upplagan av Dalviksdagen. Dalvik är en stadsdel i Jönköping. Det är den lokala Hyresgästföreningen på Dalvik som är iniativtagare till arrangemanget, men de samarbetar med flera lokala organisationer.
– Dagen är otroligt uppskattad och det är flera företag och organisationer som vill delta. I dessa samanhang är inte ensam stark, ju fler som deltar, desto större bredd, säger Mathias Andrén, ordförande i den lokala Hyresgästföreningen på Dalvik.
Det finns flera skäl till att de förra året drog igång Dalviksdagen som är planerad att genomföras en gång om året. Det är en möjlighet för lokala föreningar och organisationer att visa upp sin verksamhet. Och också ett sätt att få de boende på Dalvik att komma närmre varandra, att lära känna varandra. Allt ekonomiskt överskott går till välgörande ändamål.
– Vi har inte hunnit ha något utvärderingsmöte ännu, men jag är mycket nöjd med årets Dalviksdagen och jag ska jobba för en tredje nästa år.  säger Mathias Andrén.