Blomstrande tävling

I Skäggetorp i Linköping har den lokala hyresgästföreningen kommit på den roliga idén att tillsammans med bostadsbolaget Willhem ha en tävling om den finaste altanen och balkongen. Nu har de haft den för andra året och den blev lika lyckad som förra gången.

Bildmontage föreställande blomstertävling i Skäggetorp

Foto: Camilla Blomqvist

Tävlingen drar igång under april / maj och under våren går tävlingskommittén, som består av hyresgäster i området, runt och tittar på alla altaner och balkonger. De väljer ut den finaste altanen och den finaste balkongen på varje gata. Därefter fotograferas tävlingsbidragen. Om någon gata har flera alternativ röstas de finaste bidragen fram.

I mitten på september avgjordes tävlingen när den lokala hyresgästföreningen hade Öppet Hus. Många boende kom för att se vilka de lyckliga vinnarna var.

–Det känns kul att vår idé om finaste altan och balkong har blivit så uppskattad.  Många anstränger sig extra med sina blomplanteringar vilket gör att vårt område blir mer färgrikt och blomstrande, säger Camilla Blomqvist, sekreterare i den lokala hyresgästföreningen i Skäggetorp.

Vill du också göra skillnad?