Barnen får nya fina lekplatser

Det finns massor av sätt som man kan utveckla sitt område. Ett bra hem är inte bara någonstans att bo, utan även en plats där man kan leka, umgås och känna sig trygg.

Alice Saksenvik, Kalmar

Foto: Alexandra de León

– Just nu rustar Bostadsbolaget upp lekplatsen som finns på området, berättar Alice Saksenvik som är vice ordförande för Kalmar Hyresgästförening.

Hon bor i en lägenhet på Berga i Kalmar. Här har hon bott i många år.
– Jag har de senaste fem åren varit med och förhandlat hyrorna här, berättar Alice Saksenvik.

– Från början var det här ett område anpassat för de som är äldre. Nu har fler och fler barnfamiljer flyttat hit. Det är bra, säger hon.

Hur har ditt bostadsområde förbättrats och vad mer kan man göra tycker du?
– Just nu rustar man upp lekplatsen som finns på området. Bostadsbolaget håller också på att tillsammans med hyresgästerna iordningställa en grillplats. Det är bra. Det skulle vara trevligt om ännu fler barnfamiljer flyttade hit. Det skulle vara kul också om caféverksamheten i vår lokal återigen kom igång, säger Alice Saksenvik.

Har du en idé att genomföra där du bor?
Läs mer här.

Vill du också göra skillnad?