Nej, vi flyttar inte - vi satsar!

Under påsken hade Borås Tidning en artikel om att Hyresgästföreningen flyttar från Allégatan. Tyvärr smög det sig in några fel i den artikeln - som till exempel att vi skulle lämna Borås. Inget kan vara mer fel, konstaterar ordförande Lennart Derehag: - Hyresgästföreningen är just nu mitt inne i en stor och viktig satsning på Borås och Sjuhärad. Vi byter lokal, vi satsar på att komma närmare våra medlemmar och vi jobbar hårt med att stärka upp vår förening i Sjuhärad.

- Nej, vi lämnar inte alls Borås, understryker Lennart Derehag. Tvärtom så satsar vi just nu en hel del för att stärka vår verksamhet där – på olika sätt.

- Vi letar efter lokaler som passar oss bättre, och som finns där människor bor. Vi jobbar med att bygga upp och stärka vår förtroendemannaorganisation och vi har under den senaste tiden anställt och förhandlat färdigt så att fler av vår personal har sin fasta placering i Borås.

För tillfället hyr man lokaler i ett företagshotell och det pågår ett arbete för att hitta lokal närmare medlemmar och hyresgäster.
- Vi behöver komma närmare hyresgästerna, fastslår Lennart Derehag. Vi gör en bättre verksamhet när vi är närvarande. Det visar inte minst det arbete vi gjort sedan AB Bostäder sålde över 900 lägenheter förra året. I de områdena har vi sedan dess haft hundratals möten, träffat flertalet hyresgäster och jobbar nu vidare med olika former av hyresgästernas inflytande.

- Vi ser mycket positivt på att det ska bli hyresrätter i lokalerna på Allégatan som vi flyttade ur i höstas, säger Lennart Derehag. Hyresrätten är viktig, inte bara för den enskilda människan som behöver en bostad, utan också för hela samhället. Hyresrätten behövs!

Vill du också göra skillnad?