Ett sista ryck mot utförsäljningen i Borås

Igår stod förtroendevalda och tjänstemän på plats vid ingångarna till kommunfullmäktigehuset i Borås för att möta politikerna innan de gick in till mötet. Vi påminde dem om deras ansvar för bostadsförsörjningen och uppmanade dem att inte rösta för att fullfölja försäljningen av 911 lägenheter i det allmännyttiga AB Bostäder i Borås.

Vi hade med oss en sammanställning av våra argument mot utförsäljningarna av hyresfastigheter på Sjöbo och Hässleholmen som vi delade ut till politikerna.

Kommunfullmäktige förväntas ta beslut i frågan idag och nästan alla tog med sig vår lapp in till sammanträdessalen. Ett flertal ledamöter valde även att stanna till och prata med oss innan de gick in.

Ett stort tack till alla som skrivit under namninsamlingen och på andra sätt bidragit till att kämpa in i det sista. Nu får vi vänta och se vad fullmäktige beslutar.

Magnus Ejerhed, Claes Wittnäs och Anna Tokcan var några av de som satte in en sista stöt. Foto: Lars-Åke Green, Borås Tidning