Vill du vara med och påverka?

• Ale
  • Härryda
  • Kungsbacka
  • Kungälv
  • Lerum
  • Mölndal
  • Orust
  • Partille
  • Stenungsund
  • Tjörn
  • Varberg
  • Öckerö

Hallå där Bo Olsson, ledamot i Region västra Sveriges valberedning. Det är hög tid att nominera ledamöter till regionstyrelsen.

– Jo, fram till den 22 februari har alla medlemmar i västra Sverige möjligheten att nominera lämpliga personer till regionstyrelsen. Dessa väljs sedan på årsmötet den 22 april. De som nomineras ska vara tillfrågade och ska har accepterat nomineringen.

Vilka egenskaper bör en ledamot i regionstyrelsen ha?

– Vi söker personer som har örat mot marken och är lyhörda för de frågor och utmaningar som ligger framför oss.

– Vi strävar även efter att ha en bred representativitet och mångfald bland ledamöterna.

Det är ett ansvarsfullt uppdrag?

– Uppdraget i regionstyrelsen är både ansvarsfullt, spännande och utvecklande. Det kräver tid och engagemang så det är viktigt att  man brinner för våra frågor. Regionstyrelsen är regionens högsta beslutande organ mellan årsmötena och ledamöterna har som uppdrag att utveckla hela regionen. Därför är det även viktigt att ha en helhetssyn på våra frågor.

Hur många ledamöter är det som ska väljas på årsmötet?

– I år ska vi välja fem ledamöter på två år. Utöver detta ska det väljas en revisor och en revisorsersättare.

Skicka nomineringen till:
Hyresgästföreningen
Valberedningen
Box 7304, 402 36 Göteborg

(eller mejla till: anna.berggren@hyresgastforeningen.se)