Vinnare & kommande KIF- och ÖSK-matcher

I helgen som gick hade Hyresgästföreningen en medlemsdag vid Behrn Arena. Fem priser delades ut i förväg så att medlemmar kunde gå gratis på matchen med en vän. Här ser du vinnarna. Missa inte de återstående KIF- och ÖSK-matcher där du har medlemsrabatt. Det är sju matcher totalt sett.

Tävlingen var med i Hem & Hyra nummer 4-2018. Vinnarna blev:

• Ruth Axelsson, Mullhyttan
  • Carola Knudsen, Kristinehamn
  • Ann-Mari Olsson, Säffle
  • Gun-Britt Olsson, Säffle
  • Kristina Carlsson, Lindesberg

Grattis!

Motiveringarna som kom in handlade om att få gå och se matchen med sin son, som en "perfekt mor och son date", att få visa en familjlemedlem att det finns fler sporter än ishockey, att själv få gå och för första gången se en en ÖSK-match live, att få åka hoj till matchen och se fotboll samt att få ge bort den som en namnsdagspresent. Vi hoppas att er dag blev bra.

Mer om den 5/8, Behrn Arena: Hyresgästföreningen var matchvärd hos KIF och ÖSK. Medlemmar gick in med medlemsrabatt. Många gästade även vår gårdsfest utanför arenan där det fanns bostadspolitisk information, minifotboll, hoppborg, ansiktsmålning, autografskrivning och en flitigt använd chillhörna. Vykort på tema Ta parti för människan delades ut av lokalt aktiva.

Ett varmt tack till alla som engagerade sig under dagen, däribland Örebroföreningen, HUVA, Pennybridge Poetry samt barnen och ledarna från Nattfotbollen. Ni hördes som hejarklack!

Nu återstår två ÖSK-matcher med ÖSK-rabatt (kontrollera matchdag och tid hos ÖSK):

• IF Brommapojkarna (11/8)
  • GIF Sundsvall (15/9)

Läs mer under förmånsrubriken här på webben om rabatten, och hur du får medlemsrabatten.

KIF har återstående hemmamatcher kvar, sök även efter dem via vår webbsida . Dessa lag är det kvar att spela mot, på Behrn Arena: Kontrollera matchdag och tid hos KIF

• KIF Örebro DFF-Mallbackens If Sunne (25/8)
  • KIF Örebro DFF-Umeå IK FF (8/9)
  • KIF Örebro DFF-Ljusdals IF (23/9)
  • KIF Örebro DFF-IK Uppsala Fotboll (28/9)
  • KIF Örebro DFF-Asarums IF FK (20/10)

OBS: Du behöver ett medlemskort för att få rabatten Se till att ladda ner Hyresgästföreningens kostnadsfria app där du brukar ladda ner appar, eller beställ ett från medlemsservice@hyresgastforeningen.se Där hittar du ett digitalt medlemskort som du alltid har med dig. Du kan också ringa på 0771-443 443 och beställa ett. Beställ medlemskortet i god tid.

Hyresgästföreningens medlemmar har också rabatt hos Carlstad Crusaders och Örebro Black Knights, men där är säsongen slut.