Hyresgästföreningen på Vänsterns valkongress

Hyresgästföreningen var naturligtvis på plats i Karlstad 9 – 11 februari.

På bild: Henrik Malmrot, Ung Vänsterns ordförande och Astrid Öhman Asp, förhandlare Hyresgästföreningen Eskilstuna.

Kongressen var i Karlstad och i Hyresgästföreningens monter fanns Marianne Svensson, Anders Hördin, Marie Almqvist, Astrid Öhman Asp, Bo Svensson, Mats Gustavsson och Jonny Strömberg. Förbundsordförande Marie Linder deltog också under en dag.

Vi hade flera bra och givande samtal med ombuden, bland annat med Ung Vänsters ordförande Henrik Malmrot. Ett kort samtal blev det också med Jonas Sjöstedt. Vi gratulerade honom till uppdraget som partiordförande. Ett annat fint möte var med Rädda Barnen. De tycker att det är väldigt bra att vi tar upp hur viktigt det är med ett hem. Samtalen var mycket trevliga då Vänstern tycker som Hyresgästföreningen när det gäller hyresrätten!

SVT fanns på plats och intervjuade kongressledamöter, om bostadspolitik. Direkt efter den här intervjun överlämnade Hyresgästföreningen sin "Bostadspolitiska vägvisare" och information om hur orättvisa de ekonomiska villkoren är på den svenska bostadsmarknaden till Vänsterpartiets bostads- och demokratiborgarråd.

Vill du också göra skillnad?