Stort intresse för möte i Hällefors

På onsdagskvällen den 16/3 hade Hälleforsbostäder tillsammans med Hyresgästföreningen och en representant från Telia möte i Folketshus i Hällefors angående en ändring av TV-utbudet.

Det som kommer ske är att man går från analog tv till digitalt och detta sker genom en installation av fiber.

Från och med första juni kommer tv-utbudet därför ändras och 25 kronor som förut legat på hyran kommer att tas bort för hyresgästerna.

Till mötet hade det förberetts fika för cirka 40 personer – vilket enligt många var lite väl optimistiskt. Tyvärr räckte inte fikat, vilket ändå löstes genom snabba handlingar, då det kom cirka 125 personer. Att så många dök upp tyckte alla parter var otroligt roligt och vi hoppas intresset kommer fortsätta inför framtida möten.

Det kommer i framtiden hållas ett till möte angående vilka leverantörer som erbjuder sina tjänster genom den nya lösningen. Rykten går att Boab redan nu börjat baka bullar inför detta möte med tanke på den stora uppslutningen.