Stor seger för kampanjen Sluta Ta i Borlänge

Kampanjen Sluta Ta! som Hyresgästföreningen driver mot Borlänge kommun har gett stora framgångar.

Hyresgästföreningens förbundsordförande Marie Linder och bostadsbolaget Tunabyggens ordförande Kenneth Persson möttes tisdagen den 19 mars. Kenneth berättade om framtidens nyinvesteringar i bolaget, samt om den ständiga jakten på att bygga billigt. Han meddelade även att Hyresgästföreningens kampanjarbete "Sluta Ta" (Borlänges kommuns värdeöverföringar från Tunabyggen) har gett resultat! Kommande värdeöverföringar, som kommunen har planerat, kommer justeras tillbaka till bostadsbolaget med nästan hela summan. Han bekräftade också att några flera utförsäljningar för närvarande inte kommer att göras i bostadsbolaget. Så vi är mycket glada över dessa fina framsteg i arbetet vi gör tillsammans.
Mer om kampanjen Sluta Ta kommer inom kort. Hyresgästföreningen kommer under april månad att uppvakta ledamöterna i kommunfullmäktige med bl.a ett brev och en insamling av namnunderskrifter från berörda hyresgäster som säger ifrån.

Bildtext från vänster:
Ordförande i Borlänge/Gagnef/Säters Hyresgästföreningen Agneta Fahleson-Ericsson
Ordförande i Tunabyggen AB Kenneth Persson
Hyresgästföreningens förbundsordförande Marie Linder

Marie Linder gästtalade även på Borlänge/Gagnef/Säters årsmöte tisdagen den 19 mars. En trevlig och viktig kväll med förtroendevalda och anställda.

Vill du också göra skillnad?