Sommaravslutning, Örebro

Det blev en lyckad sommaravslutning, i fredags den 2 juni, då vi umgicks och nätverkade med varandra.

Förtroendevalda, styrelser och tjänstemän samlade för en dag på slottet. Det lilla samtalet vid borden är minst lika viktigt som det som kommer från scen idag menade Fredrik Wrang, gruppchef Örebro.
Det var Fredrik som tillsammans med tjänstemännen Örebro anordnade den här trevliga avslutningen för alla aktiva styrelser i Örebro län.
Det fanns tid för varje kommunstyrelse att lite kort sammanfatta det senaste halvåret. Sedan presenterade Jacob Höglund, bostadspolitisk strateg Hyresgästföreningen, valplanen 2018. Samt hur arbetsfördelningen över året ser ut, fram tills valet äger rum den 9 september.
Kicki Hendahl, Stadsdelsutvecklare ÖBO, visade på goda samarbeten med deras hyresgäster. Hur de lyckats lyssna in den enskilde hyresgästens önskemål på allt från tvättstugans utformning till delaktigheten när barn fått bygga upp små byggnader, med deras önskemål på hur innergård skulle kunna se ut.
Dagen avslutades med en guidad tur igenom slottets tjusiga salar och dess intressanta historia.

Stort tack till samtliga som kom och gjorde dagen med oss!

Vill du också göra skillnad?

Som förtroendevald kan du verkligen göra skillnad och förbättra både för dig själv och för andra hyresgäster.