Siljanbygden skrev så pennorna glödde

Dagens tema "Insändare och kontakter med media" samlade medlemmar för att förbereda sig för valåret 2018.

I tisdags hade Hyresgästföreningen Siljansbygden kombinerad utbildningsträff och julavslutning i Mora Parken. Temat för dagen var insändare och kontakter med media. Ett trettiotal intresserade medlemmar deltog. Annakari Berglund, Hyresgästföreningen Region Mitt, introducerade ämnet och berörde hur man möter media och hur man syns i olika mediekanaler. Deltagarna skrev sedan både insändare och referat från olika aktiviteter. Det ämne som engagerade skribenterna mest var omläggningen av busstrafiken i Mora. Det blev en insändarstorm med tre till fyra insändare om bristerna i lokaltrafiken. De är nu inskickade till tidningarna.

Bildtext: Pennorna glödde på Siljansbygdens utbildning i insändarskrivande.

- Det var stor aktivitet och det skrevs och samtalades vid varje bord, säger Tony Molin, ordförande i Hyresgästföreningen Siljansbygden. Vi hoppas kunna öka vår synlighet i media nu. Det är särskilt viktigt med tanke på att det är snart är valår och vi måste lyfta hyresgästernas frågor. Det gör vi både i media och med kontakter med våra politiker, avslutar Tony.