Politikerna fick en julklapp

Under hösten har Hyresgästföreningen Örebro kampanjat mot Örebro kommuns värdeöverföring från det kommunala bostadsbolaget ÖBO, nu har politikerna fått den första namninsamlingen i form av en julklapp.

Under tisdagsmorgonen jobbade en mängd av Hyresgästföreningens tomtenissar frenetiskt med att klä stadens cyklar i sadelskydd med texten ”Stoppa värdeöverföringen”. Alla som gick in i Rådhuset fick dessutom vår utredning kring Örebro kommuns värdeöverföring med sig i handen.

Inne i rådhusets reception stod två jultomtar i form av Ann-Helene Alsätra och Christer Johansson, båda engagerade i Örebro-föreningens värdeöverföringsgrupp. På uttalad tid, kl. 8:45, kommer Lena Bååstad och Lennart Bondeson ut ur rådhusets inre korridorer och möter gruppen. Ett paket med 2377 signerade vykort lämnas över. God jul Örebros politiker önskar Hyresgästföreningen, nu hoppas vi att ni tar bra beslut och slutar ta pengar från ÖBO!

Hyresgästföreningen i Örebro fotsätter arbeta för att politikerna ska sluta med värdeöverföringen. Du kan hjälpa till i kampanjen genom ett besök på sidan slutata.nu

Susanne Alverland överlämnar Hyresgästföreningens rapport om värdeöverföringen. Fotograf: Sofie Åström

Vill du också göra skillnad?