Ny styrelse i Hällefors

Hyresgästföreningen Hällefors har en ny styrelse efter flera års vila.

I den nya styrelsen är Lars-Eric Book är ordförande. Han har ett gediget föreningsintresse och under sina 83 år har Lars-Eric bland annat hunnit med att vara ordförande i Hällefors skidklubb, motorklubb och senast i PRO. Lars-Eric har också erfarenhet som lokalt engagerad i Hyresgästföreningen. Som ordförande i Hyresgästföreningen Hällefors vill han bland annat få föreningen mer synlig på orten.

- Vi finns för er och vill ställa upp, är ni med? säger Lars-Eric.

Som ordförande vill Lars-Eric att medlemmarna ska känna sig trygga med den nya styrelsen.

- Om jag ger mig in i något så gör jag det med liv och lust!

Tillsammans med styrelsens två övriga medlemmar, Gunnar Fredriksson och Tuija Siren skall Lars-Eric nu planera för framtida verksamhet.

- Till exempel finns Hällefors marknad där jag tycker vi ska finnas med.

Den som är intresserad av att också engagera sig är välkommen att ringa till Lars-Eric som är noga med att påpeka att engagemanget är helt frivilligt och inte behöver vara så stort.

- Alla människor är inte så förtjusta i att gå på möten, de är rädda att bli valda att göra något men det behöver man inte vara.

Om du vill komma i kontakt med Lars-Eric kan du nå honom på telefon 0591-109 39.

I styrelsen är även Billy Karlsson och Jeanette Ekström invalda som ersättare.

Vill du också göra skillnad?