Nystartad kvinnogrupp i Brickebacken

Eldsjälar, som vill vara med och göra skillnad i vårt samhälle!

Med stolthet och glädje kan vi nu meddela att Hyresgästföreningen i Brickebacken har startat den nya arbetsgruppen ”Kvinnogrupp” som består av fem kvinnor med invandrarbakgrund.
Muraaya Mahamed, Faduma Ali Mohamed, Ayan Kahin, Hawa Mohamed och Yassin Gibril Farah är alla medlemmar i Hyresgästföreningen. Efter några planeringsträffar anordnades en basutbildning om vad det innebär att vara engagerad inom Hyresgästföreningen och hur man som aktiv kan arbeta i denna ansvarsfulla verksamhet.

Enligt vår överenskommelse ska de jobba aktivt med boinflytande- och miljöfrågor. Deras mål är att nå ut till fler kvinnor med utländsk bakgrund för att bl.a. befrämja en integration in de i det svenska samhället. De vill även jobba aktivt med barn- och ungdomsfrågor.

”Tillsammans kommer vi att kämpa för ett vackrare, trevligare och bättre Brickebacken i förhoppningsvis många år framöver” - säger Muraaya Mahamed, arbetsgruppens sammankallande.

Vi hälsar våra nya aktiva medlemmar från Brickebacken varmt välkomna och önskar de ett gott och glädjefyllt arbete!

Vill du också göra skillnad?