Tävling: Närmare 100 e-postadresser och sju berättelser om boendet

Har du lämnat din e-postadress till Hyresgästföreningen? Det är viktigt både för din och föreningens skull. Har vi din e-postadress kan vi informera dig mer direkt om det sker något, du får även våra medlemsutskick fyra gånger per år med nyheter, tips och förmåner. Att du dessutom spar miljön är ju också ett vinnande skäl om något. Idag har vi 55% e-postadresser - men många fler har en e-postadress så lämna den gärna till medlemscenter@hyresgastforeningen.se eller här via vår webb.

Tidigare i vår har vi haft några mer aktiva insamlingar där vi har lottat ut biobiljetter. Dessa är nu utdelade och vi vill tacka för det stora engagemanget.

Närmare 100 har kommit in den vägen, tillsammans med att vi även kontaktar medlemmar mer direkt som har visat sig ha e-postadresser som inte fungrerar.

Har du bytt jobb de senaste åren utan att ha uppdaterat e-postadressen här hos oss? Det är lätt hänt och vi ber så många som möjligt att höra av sig. Det här innebär inte att du blir spammad med mejl från oss. Vi är varsamma med att skicka ut e-post just av det skälet.

Alltså finns det flera positiva delar med att du lämnar din e-postadress till oss. Många vill idag läsa information via mobilen, det gäller många medlemmar. För dem som saknar e-postadress har vi fortfarande brevutskick och så finns givetvis ju vår populära medlemstidning Hem & Hyra.

TACK!

Än en gång ett varmt tack till dig som skickade in din e-postadress nu efter årsskiftet. För dem som saknade e-postadress har vi också haft en tävling som gick ut på att berätta om vad som är bra och mindre bra där medlemmarna bor.

Medlemmen Anita tar bland annat upp följande för- och nackdelar med sitt boende:

"Att det är nära till affären, apoteket, marknader, loppisar, skogen och badet. Dåligt är att nu efter 16 år ha fått 2-timmars-parkering. Snöröjningen kan också förbättras".

Två medlemmar som också belönades med biobiljetter för sina berättelser om boendet heter Gabriella och Teresia.

Gabriella lyfter det stora engagemanget vid "våra gårdsaktiviteter. Alla leker med alla. Det finns en god sammanhållning och alla hjälper till ute på gården". Sämre är det med källsorteringen som inte har fungerat så väl, "och vi har haft mycket förstörelse på lekplatsen med gungor och gummimatta".

Teresia uppskattar närheten till naturen framförallt. "I många områden där skog och grönska tas bort har jag här 30 sekunders promenad till djup skog". Att luften är frisk och fåglarna kvittrar helt nära bostaden är ett plus uppger hon, liksom att det är lugnt och bra i området. Lägenheterna är fina, till ett bra pris. "Här kommer jag att bo så länge jag kan". Mer negativt är hyrevärdens ansvar för värmen vintertid. För tredje året i rad har hon och grannarna det kallt och "trots påpekanden från både mig och andra hyresgäster så görs ingen större åtgärd. Mycket tråkigt".