Lokalföreningen gör Norslundsskogen till en bättre plats att bo på

I onsdags höll den lokala hyresgästföreningen Norslundsskogen i Falun årsmöte. Områdets egen trubadur Olof “Lången” Jespersen underhöll med fina visor som han själv skrivit.

Karl-Ivar Jonsson, ordförande, berättade om året som gått. Det har varit fullt med aktiviteter. Bland annat har det anordnats boule, caféverksamhet, bussresor och midsommarfest. Styrelsen har även diskuterat frågor som rört områdets skötsel och underhåll med hyresvärden Masmästaren. Ett välbesökt boendemöte hölls i september där frågan om fortkörning på Vallavägen togs upp. Styrelsen har skrivit till kommunen för att lyfta frågan om det går att få farthinder. Men kommunen har ännu inte svarat och föreningen kommer nu att påminna och kräva svar. Föreningen har 215 medlemmar och styrelsen fick mycket beröm av deltagarna för att de ordnar så många bra och trivsamma aktiviteter.

-Jag tycker att Hyresgästföreningen ska satsa mer på oss som bor i ”privaten”, säger Karl-Ivar Jonsson. Vi känner oss lite bortglömda ibland. Här i Norslundsskogen har vi en väl fungerande verksamhet och vi träffar vår hyresvärd regelbundet. Vi disponerar också en gästlägenhet, som hyresgästerna kan låna när de har långväga besök. För oss i styrelsen är det väldigt viktigt att ha en bra verksamhet i området. Det höjer trivseln, hyresgästerna lär känna varandra, och hela området blir mer attraktivt. Det tror vi att hyresvärden också förstår. Vi delar gärna med oss vårt sätt att arbeta till andra som hyr av privata hyresvärdar och vill dra igång verksamhet och aktivera hyresgästerna, avslutar Karl-Ivar.

Styrelsen från vänster: Annette Jonsson, Göran Lindholm, Liselott Arnesdotter, Karl-Ivar Jonsson, Ann-Kersti Andersson, Jan-Erik Johansson och Benny Jonasson.

Karl-Ivar Jonsson omvaldes till ordförande och övriga i styrelsen är Annette Jonsson, Benny Jonasson, Jan-Erik Johansson och Liselott Arnesdotter. Ann-Kersti Andersson och Göran Lindholm valdes till ersättare.

Vill du också göra skillnad?