Kulturdag i Von Boij, Laxå

Söndagen den 9 juni fylldes bostadsområdet Von Boij i Laxå med massor av spännande aktiviteter för stora och små.

Kulturdagen var resultatet av ett bra samarbete mellan Laxå Kommun, Hyresgästföreningen, LaxåHem, Studiefrämjandet, ABF och Studieförbundet Vuxenskolan.

”Syftet med dagen att få människor att umgås över gränserna och komma ut och ha en fin gemenskap, vilket vi konstaterade att de gjorde, så det var väldigt roligt att se” berättar Anna-Marie Fahlberg, verksamhetsutvecklare Hyresgästföreningen.

Under kulturdagen fanns allt från tipspromenad, dans, ansiktsmålning, hoppborg, olika kulturella maträtter att smaka av och underhållning från gruppen Trix. Barnen fick prova på cirkuskonster efteråt med hjälp av Trix, som var väldigt populärt. Hela arrangemanget var väldigt uppskattat av besökarna och förhoppningsvis var detta bara var starten på något årligen återkommande.

Foto: Privat

Vill du också göra skillnad?