Inblick från skrivarverkstaden i Örebro

När människor möts, samtalar och delar med sig av sitt engagemang händer det grejer. Här en inblick från skrivarverkstan som arrangerades i Örebro den 26/2.

En tisdagskväll i februari träffades en grupp blivande skribenter för att lära av varandra. Det pratades om bostadspolitik, Hyresgästföreningens krav på nya bostadsministern, vårt budskap till media, hur en insändare och debattartikel skrivs, kampanjer och engagemang. Annakari Berglund från Hyresgästföreningen delade med sig av kloka tankar och råd.

Hyresgästföreningen kan bostadsfrågan och vi ska inte vara rädda för att dela med oss av den kunskapen. Efter denna dag ändras färdigheterna och målet är att få något publicerat såklart. Vi ska också dela med oss och stötta andra som vill driva Hyresgästföreningens frågor framåt.

Är ni en samling aktiva medlemmar som vill ha en skrivarverkstad hos er kan ni höra av er till Pernilla Forsberg, utbildningsstrateg i region Mitt, pernilla.forsberg@hyresgastforeningen.se.